Na běhání je ten správný čas právě teď

17. 01. 2019 – Aktuality, Pro média

Nespornou výhodou běhání je, že se dá praktikovat kdykoliv a kdekoliv. Až na extrémní podmínky, jako je bouřka, náledí nebo velmi vysoké či naopak výrazně nízké teploty pod bodem mrazu, se dá běhat celoročně. Mírný déšť ani sněžení nejsou překážkou. Pošmourné chladnější počasí však láká spíše zůstat doma u oblíbeného seriálu, než vyrazit do přírody. Jedním ze způsobů, jak se donutit vyběhnout, je mít svůj kurz s partou stejně naladěných běžkyň a nechat se vést sympatickou trenérkou nebo trenérem z Jdu běhat ;)

Pro běhání i v chladnější části roku existuje celá řada důvodů

  • posílení imunity
  • zlepšení běžecké vytrvalosti
  • super pocit, že pro sebe něco skvělého děláš
  • je to jedna z mála příležitostí "být venku"

Když budeš i v zimě chodit běhat pravidelně, tělo Ti poděkuje. Zvykne si na chladnější vzduch a Tvoje imunita postupně posílí.

Možná se ptáš, zda se dá v tomhle počasí vůbec běhat? A jak se na to obléct? A čím se motivovat? Nejen na to, ale i další otázky odpovídala Helena z Jdu běhat před dvěma lety v rozhovoru v běhu Kilák. A nutno říci, že ani Helča, ani rozhovor nestárne ;)️

3 tipy, na co myslet při zimním běhání

Při běhání v zimě je dobré myslet zejména na rozehřátí (warm-up), správné vrstvení oblečení a také na to být vidět.

  • Důkladný warm-up: rozklusání, dynamické protažení, pár cviků z běžecké abecedy a pak už jsme dostatečně zahřáti a připraveni vyběhnout.

  • Vrstvení oblečení: oblečení z termoprádla, slabších funkčních vrstev a vrchní vrstvy, která odolá větru, dešti případně sněhu. Doplnit funkční čepicí a multifunkčním šátkem, který se dá použít na krk nebo na hlavu.

  • Být vidět: pro výběhy za tmy je dobré si pořídit svrchní oblečení s reflexními proužky a ideálně i čelovku.

Běhání v bílé stopě

Další stále více oblíbenou zimní aktivitou je běh na lyžích. Potvrzuje to i oblíbenost běžkařských víkendů Jdu běžkovat, které pořádáme s fantastickými ohlasy už šestým rokem. Kurzy jsou otevřeny všem ženám, nejen běžkyním aktuálně přihlášeným na kurzy Jdu běhat. Můžeš si vybrat úroveň kurzu Nauč se běžkovat nebo Vypiluj si klasiku. Letošní běžkařské kurzy Jdu běžkovat, kam se ještě můžeš přihlásit, probíhají v Bedřichově 16.2. (jednodenní kurz) a na Božím Daru 1. - 3. 3. 2019.

Co řekly o akci účastnice minulých ročníků?

"Skvělý přístup trenérek, které skvěle motivovaly, vše vysvětlily a nikdo si nemusel připadat hloupě, že je pomalý."

"Líbila se mi celková organizace, trenérky, nabitý program, výuka stylu, ubytování."

"Trenéři se stihli věnovat jak méně zdatným, tak i zdatnějším děvčatům a dle mého názoru nikdo nebyl v tomto směru omezován."

Neodkládej tedy své novoroční předsevzetí a začni běhat právě teď! ;)

Jdu běhat pořádá celoročně pravidelné 10-týdenní běžecké kurzy, ať už pro ty, co s běháním začínají, nebo ty, co už ví, že běhání chtějí mít součástí života. První novoroční kurzy Jdu běhat začínají 30.1. v Praze a 6.2. v Brně.



Další příspěvky