FAQ

Často kladené otázky

Nikdy jsem neběhala, opravdu to zvládnu?

Opravdu to zvládneš. Trénuješ s profíkem, s rozdíly v tempu se počítá a náročnost se zvyšuje pozvolna tak, abys v závěru kurzu zvládla vytyčený cíl (5 km, 10 km). Od roku 2013 prošlo kurzy Nauč se uběhnout 5 km spokojeně několik set úplných začátečnic, z nichž mnohé pokračují v navazujících kurzech.

Stává se jenom výjimečně, že běžkyně zjistí, že na kurz ještě není fyzicky připravena.

Pokud jsi úplná začátečnice, Tvoje základní kondice by měla být: zvládnu jít svižnou chůzí v rychlosti alespoň 6 km za hodinu (asi 10 minut na km) bez přerušení, 30 minut v kuse, s aktivním zapojením paží. 

Doporučujeme také, pokud se hlásíš na kurz Nauč se uběhnout 5km, již třikrát vyzkoušet běh: 1 minutu běhu velmi pomalým tempem, 2 minuty pauza, to celé 3 krát. Pokud se Ti zatím nepodaří takto 10 minut střídat běh a chůzi, doporučujeme Ti pohodový kurz První běžecké kroky. Pokud si nejsi jistá, kontaktuj Pavlu na pavla@jdubehat.cz.

Co budu dělat, když na mě bude kurz moc náročný nebo naopak příliš jednoduchý?

Ozvi se nejpozději mezi 2. a 3. tréninkem kurzu, po absolvování dvou tréninků. Pokud zjistíš, že Ti kurz nesedí z kondičních důvodů, tak se snažíme vždy vyjít vstříc v rámci změny kurzu na lehčí nebo pokročilejší, který probíhá zároveň s Tvým kurzem nebo začne nejpozději do měsíce. 

Je pravděpodobné, že jiný kurz bude probíhat v jiný den nebo jiné lokalitě. Je potřeba, aby i Tvůj trenér nebo trenérka po dvou tréninzích potvrdil/a, že potřebuješ jinou úroveň kurzu.

Nemohu přijít na trénink, co teď? Mohu si zameškané tréninky nahradit?

Pokud na trénink z jakéhokoliv důvodu nemůžeš dorazit, nic se neděje :) Absenci není třeba dopředu hlásit. Zameškaný trénink si můžeš kdykoliv během svého probíhajícího kurzu nahradit v souběžných kurzech své úrovně, které najdeš v Kalendáři na jdubehat.cz. Stačí jen přijít a říct koordinátorce, a zejména trenérovi, že nahrazuješ, a je to. 

Nahrazovat můžeš i před plánovanou absencí.Pokud zameškáš víc tréninků za sebou, neboj se zase do kurzu naskočit, s rozdíly v kondici se počítá.

Pokud bys nestíhala nahrazovat do konce svého kurzu, napiš to alespoň tři týdny před koncem kurzu na pavla@jdubehat.cz a spolu se domluvíme na náhradách během Tvého navazujícího kurzu. Prosíme Tě, abys nenahrazovala na prvních tréninzích kurzů.

Jak mám postupovat, když si chci nahradit trénink?

Nejprve si v Kalendáři vyber kurz stejné či nižší úrovně, na který si půjdeš nahradit. V den tréninku se raději v Kalendáři ještě ubezpeč, že kurz probíhá podle plánu. Výjimečně se může stát, že se některý z kurzů neotevře nebo je v něm časová úprava. Svou náhradu nemusíš dopředu hlásit. Na místě řekni koordinátorce a také trenérovi, že si nahrazuješ a ze kterého jsi kurzu. Je možné nahrazovat i dopředu v případě plánované dovolené či pracovní cesty. Prosíme Tě, abys nenahrazovala na prvních tréninzích kurzů.

Zranila jsem se/ jsem nemocná/ mám jiný problém a v kurzu již nemohu pokračovat, jak mám postupovat?


Hned jakmile se něco takového stane, napiš Pavle na pavla@jdubehat.cz, a spolu vše vyřešíme. V případě nemoci nebo zranění si, prosím, přichystej lékařskou zprávu.

Snažíme se najít fajn řešení a nabídneme Ti různé možnosti:

Pokud Tvoje nemoc nebo zranění trvá déle, než 3 týdny a nechceš nebo nemůžeš už v kurzu pokračovat, můžeš aktuální běžecký kurz ukončit a zakoupit běžecký kurz nový. Prosíme, abys nás kontaktovala emailem nejpozději do 2 týdnů od onemocnění s lékařskou zprávou, kde je čitelné datum onemocnění či úrazu a předpokládaná délka neschopnosti běhu. 

Dostaneš od nás slevu na celý nový kurz za počet tréninků, který jsi nemohla už absolvovat, poníženou o 250 Kč. Sleva je poskytnuta formou slevového kódu, který je platný po dobu 4 měsíců na jakýkoliv další kurz. Do konce platnosti stačí kurz vybrat a uhradit, kurz může začínat i později. 

Slevu můžeš využít ty anebo jí můžeš předat či prodat jiné běžkyni. V případě převodu slevy na jinou běžkyni je potřeba nám dát vědět její jméno. 

Pokud Tě trápí jiné než zdravotní trable, které trvají déle než 3 týdny a v kurzu již nemůžeš pokračovat, můžeš nám také napsat a poprosit o řešení v podobě individuálního kurzovného na celý nový kurz. Na tomto novém kurzu můžeš také absolvovat i náhrady z doby před zrušením Tvého kurzu, jenom prosíme nenavštěvovat první tréninky kurzů.

Protože se vždy snažíme vyjít vstříc, poslední možností je zdarma převést Tvůj aktuální kurz na kamarádku. Měj však prosím na paměti, že kamarádka musí mít potřebnou běžeckou kondici na stejný kurz, který jsi absolvovala ty, i vzhledem k tomu, že kurz se již například rozběhl.




.

Nemůžu dorazit na první trénink. Vybrala jsem si kurz, který už začal. Mohu se přihlásit?


Nejlepší je, když začneš od prvního tréninku, ale nevadí, když poprvé nemůžeš. Všechno se bude několikrát během kurzu opakovat. Trenérovi na dalším tréninku řekni, že jsi poprvé nebyla. 

Na kurzy se případně můžeš přihlásit i dodatečně, zameškané tréninky si nahradíš v souběžných kurzech za doby trvání Tvého kurzu. Pokud jsi běžecká začátečnice, můžeš se připojit nejpozději čtvrtým tréninkem.


Mohu si přijít první trénink jen vyzkoušet a až pak se rozhodnout, zda se přihlásit?


Kurzy mají omezenou kapacitu, proto ani systém tréninku na zkoušku není možný. Pokud se bojíš, že nebudeš stačit, můžeme Tě ujistit, že s rozdíly v kondici se počítá: trenér umí skupinu udržet pohromadě, neběží se pouze kilometry v kuse, tréninky jsou prokládané chodeckými a posilovacími pauzami. Kurz pro začátečnice je tak opravdu pro někoho, kdo zatím neběhá a chce se to naučit. Za celkovou kvalitu všech kurzů ručí organizační tým a dokládá to i vzrůstající počet spokojených běžkyň v Jdu běhat. Třikrát ročně (většinou v březnu, dubnu a srpnu) pořádáme v Praze, a dvakrát ročně (v březnu a srpnu) v Brně akci s názvem Jdu běhat poprvé, kde si můžeš trénink vyzkoušet. 



Co se děje, když je venku špatné počasí? Bude se trénink rušit?

Nemusíš se bát, že o trénink přijdeš, když prší nebo je jiný nečas. Pokud to není nebezpečné, běží se vždy a tréninky se kvůli počasí neruší. Běhat za deště není problém, je to zážitek, jen je třeba mít suché a teplé věci na převlečení. Pokud by se trénink rušil z důvodu objektivního nebezpečí (krupobití, bouřky, silný vítr, silné sněžení, povodně), dáme Ti vědět nebo se tak může rozhodnout trenér na místě. Pokud se Ti na trénink kvůli počasí nechce, máš možnost si hodinu nahradit na jiném kurzu, ale doporučujeme se přemoct a dorazit - trenér/ka dorazí vždy a uzpůsobí hodinu aktuálnímu počasí.

Nevím, jestli je pro mě běh ze zdravotního hlediska v pořádku. Co teď?


Zdraví je jen jedno! Co bys měla konzultovat s lékařem? Musíš mít v pořádku srdce, plíce a pohybový aparát. V kurzu pro začátečníky budeš absolvovat fyzickou aktivitu v rozsahu celkem 75 minut, z čehož bude 30 minut běh v různých podobách, prokládaný chůzí a přestávkami. Chůze a přestávek bude ze začátku hojně, postupně méně.

Ke konzultaci stačí návštěva praktického lékaře, pokud chceš vyšetření komplexnější nebo máš větší pochybnosti, zajdi ke sportovnímu.

Budeme rádi, když si projdeš mezinárodní PARQ otázky tady a pokud na jednu z nich odpovíš Ano, je nezbytné, abys navštívila před účastní na kurzu lékaře.



Mám specifické zdravotní omezení (např. cukrovku, astma, vysokou nadváhu, problémy se srdcem, pohybovým aparátem atp.), mohu se přihlásit?

Nejprve se, prosím, poraď se svým ošetřujícím lékařem, jestli je pro Tebe běh vhodný. Pokud Ti běžeckou aktivitu lékař dovolí, věříme, že se nemáš čeho obávat.

Tvoje základní kondice by měla být: zvládnu jít svižnou chůzí v rychlosti alespoň 6 km za hodinu (asi 10 minut na km) bez přerušení, 30 minut v kuse, s aktivním zapojením paží.

Doporučujeme také, pokud se hlásíš na kurz Nauč se uběhnout 5km, již třikrát vyzkoušet běh: 1 minutu běhu velmi pomalým tempem, 2 minuty pauza, to celé 3 krát. Pokud se Ti zatím nepodaří takto 10 minut střídat běh a chůzi, doporučujeme Ti pohodový kurz První běžecké kroky - jestli si nejsi jistá, kontaktuj Pavlu na pavla@jdubehat.cz

Informuj o svém omezení Pavlu na pavla@jdubehat.cz i svého trenéra. Kdyby pro Tebe některá běžecká cvičení byla nepříjemná, domluvíš se s trenérem na alternativě. Více si, prosíme, přečti v podmínkách zde.




Kdo jsou trenéři? A kdo jsou koordinátorky? S čím mi mohou nebo nemohou pomoci?


Trenérský tým je základem Jdu běhat. Trenéři mají sportovní vzdělání, sami aktivně celý život sportují nebo dokonce závodí a mají zkušenosti se správným vedením běžeckého tréninku. Jako své poslání si vybrali doprovázení Tebe, rekreační sportovkyně k tomu, abys byla díky běhu v kondici. Trenéra se ptej na odborné běžecké věci, obuv, techniku. Předávej mu své pocity ohledně tréninku.

Koordinátorky jsou holky jako ty: rekreační běžkyně, často začátečnice, které rády chodí na kurzy Jdu běhat a k tomu se o Tebe postarají: zajistí zázemí, připraví Ti pití nebo udělají fotku Tvé skupiny.

Pokud máš otázky ohledně náhrad, kurzů a plateb, obracej se, prosím, vždy na Pavlu na 774 499 773 nebo pavla@jdubehat.cz. Já Ti ráda poradím.



Jak na přihlášení s kamarádkou?

Milé kamarádky, není potřeba, abyste se hlásily na kurz ve stejnou dobu.

Nejprve se první kamarádka přihlásí na webu (zatím jméno kamarádky nemusí uvádět), pokračuje do svého účtu na bezkyne.jdubehat.cz, až do nákupního košíku. V něm klikne na "přihlašuji se s kamarádkou" a vyplní email druhé kamarádky. První kamarádka klikne na Zaplatit, a je přesměrována do platební brány, kde vidíš kurzovné zlevněné o 300 Kč. Kurz může hradit přes platební bránu kartou, případně převodem.

Až potom, co má první kamarádka kurz v pořádku uhrazen, se může se slevou hlásit druhá kamarádka. Ta se přihlásí na webu, pokračuje do svého účtu na bezkyne.jdubehat.cz, tam do nákupního košíku, a když klikne na Zaplatit, dostane již automaticky slevu 300 Kč. Zlevněnou cenu vidí tedy až v platební bráně. 

A pokud se hlásíte ve třech? To je ještě lepší zpráva ;-) Druhá kamarádka po zaplacení v emailu dostane slevový kod, který předá třetí kamarádce.

Je dobré vědět: Sleva platí vždy jen pro běžkyni, která do Jdu běhat chodí úplně poprvé.  Pokud budeš chodit do druhého a dalšího kurzu, platí pro Tebe cena pro pokračující, která je výhodnější, než cena po slevě s kamarádkou.

Občas se vyskytne technický šotek, a tak pošli email na pavla@jdubehat.cz a rychle Ti pomůžeme. Děkujeme za pochopení!


Jak dostanu nižší pokračující kurzovné?

Pokud už ses kdykoliv kurzu Jdu běhat účastnila, přihlaš se do dalšího kurzu tady na webu, pokračuj do svého účtu na bezkyne.jdubehat.cz a v nákupním košíku jednoduše uvidíš nižší pokračující kurzovné. Jen je třeba se přihlásit se stejnými údaji jako na Tvůj předchozí kurz. Děkujeme za přízeň!

Jsem úplná začátečnice - co mám dělat, když nemám běžecké boty a zatím je nechci kupovat?


Běhat v neběžecké obuvi ideální není, ale pokud chceš teprve zjistit, zda si běh zamiluješ, tak to chápeme. Co nejdřív ale zvaž pořízení běžeckých - investice kolem 2.500 Kč se vyplatí, sama poznáš ten rozdíl a je to investice na rok dva dopředu, do Tvého zdraví. Ohledně obuvi se můžeš na začátku kurzu poradit s trenérem.


Co když mám jenom šusťáky/tepláky a ne takové ty běžecké upnuté elasťáky?

Nevadí, vezmi co máš a kup si běžecké legíny později. Sama brzy zjistíš, že jsou na běh praktičtější a zvykneš si na ně hned.


Může mi kurzovné proplatit zaměstnavatel?

Ano, přihlaš se na webu a v poznámce a emailem nám dej vědět potřebné fakturační údaje. Vystavíme Ti fakturu, kterou předáš v práci k proplacení.

Chci běhat s trenérem sama, je to možné?


Běhání ve skupině je o tom, že se navzájem podporujeme k lepším výkonům, navazujeme nová přátelství a je to sranda. Zaměřujeme se tedy na skupinové běžecké kurzy.



Můžu získat na kurz příspěvek od zdravotní pojišťovny?


Ano, mnoho pojišťoven dává příspěvky na pohybové aktivity 500 Kč až 1000 Kč. Například VZP Ti proplatí příspěvek na jduběhací kurz ve výši 500 Kč. Zeptej se ve své pojišťovně, zda má podobnou nabídku a za jakých podmínek. Pozor, kurz v tomto případě neplať platební kartou, ale podle našich instrukcí.



Přijímáte benefitní poukázky?

Benefitní poukázky nepřijímáme. Můžeš se zkusit domluvit se svou benefitní společností na proplacení kurzovného. Přihlaš se na webu a v poznámce a emailem nám dej vědět potřebné fakturační údaje. Vystavíme Ti fakturu, kterou předáš benefitní společnosti k proplacení.


Je mi méně, než 18 let. Můžu taky chodit?

Pokud je Ti 11-15 let, kurzu se zároveň musí účastnit i Tvoje maminka či zletilá sestra, teta nebo sestřenice a zároveň je potřeba poslat emailem naskenované (vyfocené) podepsané prohlášení zákonného zástupce, které najdeš ZDE

Pokud je Ti 15-18 let, je potřeba  potřeba poslat emailem naskenované (vyfocené) podepsané prohlášení zákonného zástupce, které najdeš ZDE.


Mohou se přihlásit i muži?

V Jdu běhat běhají jen holky. Ne, že bychom muže neměly rády, ale mají prostě trochu jiné běžecké parametry a potřeby, které bývá obtížné v běžeckém tréninku sladit.