FAQ

Často kladené otázky

Nemohu přijít na trénink, co teď? Mohu si zameškané tréninky nahradit?

Pokud se na trénink z jakéhokoliv důvodu nemůžeš dostavit, nic se neděje, hlavu Ti za to neutrhneme :) Absenci není třeba nikomu hlásit. Zameškaný trénink si můžeš kdykoliv během svého probíhajícího kurzu nahradit v souběžných kurzech své úrovně, které najdeš na webu jdubehat.cz Stačí jen přijít a říct koordinátorce, a zejména trenérovi, že nahrazuješ, a je to. Jen pozor, nahrazené tréninky se už nepočítají do odměňované docházky. Pokud bys nestíhala nahrazovat do konce svého kurzu, napiš to včas na petra@jdubehat.cz a spolu se na náhradě po skončení Tvého kurzu domluvíme. Pokud zameškáš víc tréninků za sebou, neboj se zase do kurzu naskočit, s rozdíly v kondici se počítá.

Zranila jsem se/jsem nemocná/ mám jiný problém a v kurzu již nemohu pokračovat, jak mám postupovat?

Hned jakmile se něco takového stane, napiš na petra@jdubehat.cz, a to nejpozději do 14 dní. Spolu problém individuálně vyřešíme. V případě zranění si prosím přichystej lékařskou zprávu.

Mohu se na kurz přihlásit i tehdy, když už začal?

Na kurzy se můžeš přihlásit i dodatečně, zameškané tréninky si nahradíš v souběžných kurzech. Pokud jsi běžecký nováček, můžeš se připojit nejpozději čtvrtým tréninkem.

Mohu si přijít první trénink jen vyzkoušet a až pak se rozhodnout, zda se na kurz přihlásit?

Kurzy mají omezenou kapacitu, proto ani systém tréninku na zkoušku není možný. Pokud se bojíš, že nebudeš stačit, můžeme Tě ujistit, že s rozdíly v kondici se počítá: trenér umí skupinu udržet pohromadě, neběží se pouze kilometry v kuse, tréninky jsou prokládané chodeckými a posilovacími pauzami. Kurz pro začátečnice je tak opravdu pro někoho, kdo zatím neběhá a chce se to naučit. Za celkovou kvalitu kurzů ručí organizační tým a dokládá to i vzrůstající počet spokojených běžkyň v Jdu běhat. Třikrát ročně (většinou v březnu, květnu a srpnu) pořádáme akci Jdu běhat poprvé, kde si můžeš trénink vyzkoušet. Pozvánku na tuto akci nebo i fotky z tréninků najdeš na našem Facebooku www.facebook.com/Jdubehat.

Venku je škaredé počasí, bude se trénovat?

Co se týče počasí, pokud to není nebezpečné, běží se vždy. Běhat za deště není problém, je to taky zážitek, jen je třeba mít suché a teplé věci na převlečení. Pokud by se trénink rušil, dáme Ti vědět. Pokud se Ti na trénink kvůli počasí nechce, máš možnost si hodinu nahradit na jiném kurzu, ale doporučujeme se přemoct a dorazit - trenér/ka dorazí vždy a uzpůsobí hodinu aktuálnímu počasí.

Mohou se přihlásit i muži?

Vypsané kurzy Jdu běhat běhají zatím jen holky. Ne, že bychom muže neměly rády, ale mají prostě trochu jiné parametry a potřeby než ženy.

Chci běhat s trenérem sama, je to možné?

Běhání ve skupině je o tom, že se navzájem podporujeme k lepším výkonům, navazujeme nová přátelství a je to sranda. Zaměřujeme se tedy na skupinové běžecké kurzy.

Nikdy jsem neběhala, opravdu to zvládnu?

Opravdu to zvládneš. Trénuješ s profíkem, s rozdíly v tempu se počítá a náročnost se zvyšuje velmi pozvolna tak, abys v závěru kurzu zvládla vytyčený cíl (5 km, 10 km). Od roku 2013 prošlo kurzy Nauč se uběhnout 5 km spokojeně několik set úplných nováčků, z nichž mnohé pokračují v navazujících kurzech.

Mám zdravotní omezení, mohu se i přesto přihlásit?

Nejprve se prosím poraď se svým ošetřujícím lékařem, jestli je pro Tebe běh vhodný. Pokud Ti běžeckou aktivitu lékař dovolí, není čeho se obávat. Informuj o svém omezení organizátora i trenéra. Kdyby pro Tebe některá běžecká cvičení byla nepříjemná, domluvíš se s trenérem na alternativě.

Váhám, který kurz si zvolit. Co budu dělat, když na mě bude kurz moc náročný nebo naopak příliš jednoduchý?

Pokud zjistíš, že Ti kurz nesedí, dej nám o tom vědět a vymyslíme pro Tebe změnu, která Ti bude vyhovovat.